lördag 15 maj 2010

Delmål 2010

Har funderat lite på mina delmål under 2010. Här är vad jag har kommit fram till men det kan förändras lite under resans gång. Har lärt mig under åren att man bara mår dåligt ifall det inte blir som man har tänkt.

1. Komma under 150 kg.


Ligger ju inte så långt bort. Fattas bara 3 kg. Förhoppningsvis är det gjort innan denna månaden är slut. Då kommer jag att ha gått ner 15 kg totalt sedan start.

2. Komma under 140 kg.


Detta kommer nog att ta ett tag. Hoppas att jag hamnar under 140 innan slutet av juli, då måste jag gå ner i snitt drygt ett kg i veckan.

3. Börja cykla igen.


Vill verkligen kunna börja cykla igen. Har cykel som står och väntar i garaget. Testade att cykla lite för någon månad sedan men det gjorde ont i handlederna av all vikt. Ska testa att cykla lite i mellanåt och se om det går över.

4. Börja träna på gym.


Tränade på gym för typ 10 år sedan och tyckte att det var skitkul! Med nuvarande vikt skäms jag för att gå dit. Går jag ner 15-20 kg till så ska jag ta mig mod och sätta igång.

5. Börja simma på badhuset.


Älskar att bada och simma. Har tyvärr inte varit i badhuset på 15 år, minst. Tänker sätta igång innan vintern. Det är ju inte lika roligt att promenera på vintern och då kan man simma regelbundet istället.

6. Komma under 130 kg


Detta är ett stort mål. När jag når detta mål så kommer jag att ha gått ner 35 kg. Ska definitivt klara det innan året är slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar